Mark en Maaike op wereldreis

Eerste dagen India

Hallo allemaal,
Ons eerste berichtje vanuit India! We zijn veilig aangekomen en zijn na 3 dagen in Mumbai te zijn geweest nu in Ahmedabad. Het gaat goed met ons.

Laten we beginnen met een beschrijving maken van India. Het India dat wij tot op heden hebben gezien is: veel voller dan Nederland, het verkeer is een grote chaos, het is er erg vies, over veel zaken moeten we onderhandelen, veel mensen zijn aan het rochelen, er zijn overal sterke geuren om ons heen (van heerlijk tot heel vies)... echter boven alles is het een hele leuke belevenis!

Na een paar dagen in Mumbai te zijn geweest zijn we gisterenavond met de nachttrein naar Ahmedabad gegaan. Dit was een hele belevenis! We hadden een 3de klas sleeper zonder airco (dit vanwege het feit dat alle andere tickets uit verkocht waren). Voor een kleine 7 euro mogen we met z'n 2e bijna 9 uur in de trein liggen/zitten. De trein vertrok om 21.00 uur vanaf het station Bandra Terminus. Omdat het volgens de taxichauffeur en de hotel eigenaar heel erg druk op de weg zou zijn moesten we volgens hun om 16.45 uur vertrekken. Nou daar zaten we dan al om half 6 op een station waar je niet happy van wordt. Een treinstation midden in de sloppenwijken, wat een armoedige en vieze zooi.

Eerst zijn we gaan zitten wij de ‘restaurant' op het station. Dat zag er toch wel zo smerig uit dat wij beide geen honger meer hadden! Daarna zijn we maar met onze tassen op het station gaan zitten op bij de wagon waarin wij dachten plaats te moesten nemen. Na anderhalf uur kwam er een man naar ons toe en vroeg om ons treinkaartje, wat bleek we zaten bij het verkeerde treinstel. Deze man liep 10 minuten met ons mee om ons in de trein op het juiste bed af te zetten. Dit zonder ook maar één roepie aan ons te vragen. Ook hier zijn er aardige mensen! Een verademing bij iedereen die ons de afgelopen week al wilde (of heeft) afgezet. Tja en dan de trein... wat kan ik daar over zeggen. Om maar kort te zeggen een belevenis!

Het zijn 3 bedjes boven elkaar. Sommige mensen slapen met z'n 2e of 3e op 1 bedje. Bij ons zaten 3 mensen uit Mexico die op het zelfde moment een kaartje hadden gekocht maar op een ander station en die hadden maar 2 bedjes met z'n 3e (je betaald wel gewoon voor 3). Wij hadden gelukkig allebei wel een eigen bed! In de trein was het een enorm kabaal (de hele nacht door) en was het eigenlijk veel te druk. Wij dachten een trein zonder airco dus dat zal wel warm zijn... dat was het dus niet. Wat hebben we het koud gehad! Ik heb nog wel wat geslapen, Mark weinig. Toen ik op een gegeven moment wakker werd lag er een man naast mij op de grond. Ach ja waar het kan moet je gaan liggen. Om 5 uur in de ochtend kwamen we in Ahmedabad aan. Het is goed dat we een wekker hadden, want je moet zelf opletten dat je erop tijd uitgaat. Ongelofelijk hoeveel mensen op dit tijdstip op straat zijn. Een tuk-tuk chauffeur geeft ons langs verschillende hotels gebracht en na wat gezoek en onderhandel zijn we in Hotel Metropol beland voor 600 roepie per nacht, dit is een kleine 10 euro. Nou jullie weten wel wat wij om half 7 ‘s morgens hebben gedaan!! Heerlijk geslapen.

Groetjes Mark en Maaike

miekekoning18@hotmail.com

he, goed te horen dat jullie zijn aangekomen. Ik zie en ruik wat jullie beschrijven.
Een goeie start dus. Dit is wat het is, toch?!

Wim

Mooi verhaal. Jullie ontdekken op deze manier wel het echte India!

Elsbeth

Super veel plezier in India

carla

ontzettend leuk ik jullie even gesproken en gezien heb!
jullie zijn super enthousiast en genieten! ga zo door!

mariska

He Maaike en Mark,

Ik wens jullie ontzettend veel plezier! Geniet ervan! Ik blijf graag op de hoogte van jullie belevenissen.

Groetjes Mariska

Rutger

Oja, India...
Veel plezier!

trees butot

he maaik en Mark.
het b egint goed, fijn te weten dat het goed gaat maar er komt nog heel wat op jullie pad,hoor.
Geniet ervan.

Laura

Hai Mark en Maaike,

Ik heb afgelopen week veel aan jullie gedacht! 'Nu gaan ze naar Schiphol', 'nu zitten ze in het vliegtuig', 'nu zitten ze in India', enz enz.

Echt super dat jullie gedroomde avontuur nu echt van start is gegaan! En hoe? Haha!

Heel veel plezier daar, geniet, geniet en geniet!

Liefs Laura

Petra

Hoi Maaike en Mark,

Vies, gerochel, overvolle treinen, sloppenwijken, ongewenste geuren, afgezet worden, slaapgebrek: dat klinkt als een heel goede start voor jullie reis :-)
Geniet ervan!

judith

hoi Mark en Maaike,

Geweldig om te lezen, jullie zijn nog maar zo kort weg en al zoveel beleefd! Veel plezier nog in India!

liefs Judith

Eva

Jeetje, wat een hoop avonturen hebben jullie al meegemaakt! Wat leuk! Jullie beleven India op z'n puurst, zo te lezen. Veel plezier,

Kus Eva

dita

wow, wat een mooi verhaal en toch deels herkenbaar! die foto ook van het " station" je herkent het helemaal niet!! veel plezier,

Groetjes Dita

Annelieke

Hoi Maaike en Mark,

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen! Heel veel plezier nog, geniet ervan samen!

Groetjes Annelieke

Bianca

Hoi Mark en Maaike!

Ben stiekem jullie verhaal ook aan het volgen. Wat een reis, geweldig. Wat kan je het mooi vertellen. Leuk leuk!
Geniet ervan! Veel plezier nog samen.

Groetjes Bianca(Jannink)

olga heijtmajer

India doet wat met je, niet? hoe dan ook. Pas op met de viezigheid, alles desinfecteren hoor!
Als je India overleeft, kan je tegen alles. Veel plezier!

Evelien Eshuis

Ik ruik de "geurtjes".............. vies/lekker maar je vergeet het nooit meer. Wat leuk om jullie zo te volgen. Ik ben vanavond maar thuis even verder gaan lezen, want tja je weet Maaike internet bij Karakter is nog altijd héél traag oftewel het zat weer helemaal vast. Een hele fijne tijd samen.

Fred Lenting

Het lijkt wel bij zoals bij mij thuis:
Smerig en weinig slaap.

Maar zo te lezen is alles een belevenis en daarvoor ga je op vakantie. Veel plezier,

Groetejes,

Corrie Hoek

Dag Maaike en Mark,

wat leuk om jullie belevenissen zo te volgen. Een hele cultuurshock die jullie ondergaan. Hoop dat je ondanks alle viezigheid kunt blijven genieten. Goede reis verder!

groet, Corrie

Rik Knipschild

Ha Mark en Maaike,

Wat een belevenissen! Leuk om vanuit Apeldoorn toch een beetje jullie avontuur mee te mogen beleven.
Maak er een mooie tijd van en ik kijk uit naar jullie volgende reisverhaal.

Groet,

Rik

Cindy Bezemer

Hoi globetrotters,

Geweldig! Echt een complete India-omschrijving. Ik zie het zo voor me en kan het ruiken. Lekker genieten mensen en "go with the flow" dat is het beste wat je kunt doen in een land als incredible India.

Namaste,

Cindy

Hester

Ha,
Klinkt als echt reizen! Heel wat anders dan een geplande reis haha.

Veel plezier nog in india ik denk dat jullie nu ff weg zijn uit de bewoonde internet wereld of niet?
groetjes Hester